Právě si prohlížíte MUDr. Jana Cibulková: Od lékařky k zakladatelce kosmetické značky💄
xr:d:DAGADHJTBz4:22,j:4184266322605076078,t:24032013

MUDr. Jana Cibulková: Od lékařky k zakladatelce kosmetické značky💄

MUDr. Cibulková nám ve svém rozhovoru vypráví o své cestě od ukončení studia medicíny po založení vlastní kosmetické značky. Prozradí, jak jí zkušenosti z medicíny pomáhají v kosmetickém průmyslu, a sdílí své pohledy na vývoj produktů a podnikání ve věku 50+. Přečtěte si, jak spojila své medicínské vědomosti s vášní pro krásu a vytvořila inovativní a úspěšnou značku.

V dnešním světě, kde se hranice mezi různými obory stále více rozplývají, se setkáváme s inspirativními příběhy lidí, kteří se odvážili opustit původní kariéru a vydali se novým směrem. Jeden takový příběh nám přináší MUDr. Jana Cibulková, která zanechala svou kariéru v medicíně, aby založila vlastní kosmetickou značku. Tento rozhovor nám otevírá dveře do jejího světa, kde se snoubí vědecké poznání s vášní pro krásu, a ukazuje, jak může kombinace vědy a estetiky vést k vytvoření úspěšného podniku v oblasti kosmetiky.

MUDr. Jana Cibulková, majitelka a vývojářka kosmetické private label výroby Golden Line s. r. o. a kosmetiky Schminka

MUDr. Jana Cibulková vystudovala lékařství na Karlově Univerzitě v Praze. Již během studií ji však zlákal svět barev a vůní, ve kterém po studiích už zůstala. V Itálii, do které toho času velmi často jezdila, se seznámila se starším partnerem, který ji zasvětil do tajů kosmetického průmyslu. Společně pak měli několik značek (například Solange). Po rozchodu se však paní Jana rozhodla v tomto odvětví setrvat a pustila se do vývoje a výroby vlastních kosmetických výrobků. Specializuje se především na náročnější výrobní technologie, ke kterým patří například zapékaná (BAKED) kosmetika a výroba pudrových perel.
Ve volném čase paní doktorka ráda pečuje o svá domácí zvířata, zajímá se o umění a ráda chodí do přírody, ze které čerpá novou energii.

Jaká byla vaše cesta od dokončení studia medicíny k založení vlastní kosmetické značky?

Cesta byla rozhodně trnitá, kosmetikou jsem se zabyvala už na škole. S přítelem jsme měli značku Solange. To byla dekorativní kosmetika, kterou jsme kompletovali. A také jsme měli značku vlasové kosmetiky Dermaline pro kadeřníky. Po deseti letech jsme se ale s partnerem rozešli. Osobně jsem ale vždy chtěla vyrábět vše barevné přímo od počátku. A tak jsem se do toho pustila na vlastní pěst.

 Jaké dovednosti a znalosti z medicíny se vám hodí při vývoji kosmetiky?

Dovednosti to určitě chce – vytrvalost, trpělivost, umění se učit. Taky je hodně potřeba pokora. A znalosti určitě chemie, něco z anatomie, něco z fyziologie, něco z farmakologie. Dříve u nás žádná škola na vývoj kosmetiky nebyla. Jsem samouk, kupovala jsem si publikace z Ameriky, Itálie a kde se dalo. V Itálii jsem se toho určitě dost naučila. Ale vlastní zkušenosti jsou v tomto odvětví k nezaplacení.

Co vás inspirovalo k tomu, abyste se pustila do vývoje a výroby kosmetiky? 

Sen. 🙂 Řekněme, že mne osud na tuto cestu zavál a oblast dekorativní kosmetiky jsem si vybrala sama. Asi bych to nenazvala příležitostí, prostě to samo přišlo, tak jsem to přijala.

Můžete srovnat zkušenosti a přístupy k výrobě kosmetiky v Itálii a v ČR?

Asi se to nedá srovnávat. Italové jsou prostě jiní, jsou kreativní a udávají světové trendy, umí velkou show… V dekorativní kosmetice jsou velmoc. Mají velký trh. My tady jsme jako kapka v moři. Zdaleka nemáme tolik možností při nákupu materiálů a obalů, hlavně kvůli množství. My Češi jsme ale  šikovní, umíme improvizovat a se vším si poradíme. Jsme nápadití a umíme udělat hodně i s málem.

Co vás nejvíce překvapilo na italském kosmetickém průmyslu?

Jak obrovský průmysl ta drobná malá kosmetika vlastně je a jak velké stroje jsou na výrobu potřeba. 🙂

Jaký je typický proces od nápadu na produkt po jeho finální výrobu ?

Nejprve si rozmyslím a nastuduji, jaké složení by výrobek podle funkce, kterou má splňovat, mohl mít. Potom nechám hlavu na volnoběh a ono tam něco dorazí a zkusím vyrobit vzorek. Poslední dobou se mi docela daří, tak ty poměry, které mi přichází okolo 5 hodiny ranní, jsou většinou rovnou správně.

Pak následuje vzorkování, testování na sobě a na kolegyních a přijímání kritiky a poznatků. Když to všechno já i vzorky přežijeme, tak pak následují testy stability, snášenlivosti, zátěžové, kompatibilita s obalem  a tak. Pak zhodnocení bezpečnosti a nastavení výrobního procesu. To je taky mnohdy zajímavá zábava, protože vyrobit vzorek je naprosto něco jiného, než pak rozjet vyrobu. No a pak je potřeba výrobky prodat, a to je podle mne stejně náročné, jako je vyrobit.

Jsou nějaké konkrétní výzvy, kterým čelíte při tvorbě produktů pro Golden Line a Schminka?

Výzvy – těch je nepřeberně. Můj život v kosmetickém odvětví je jedna velká výzva.

Co odlišuje vaše produkty od ostatní kosmetiky na trhu?

Jsme ryze česká dekorativka, výrobky jsou poctivé, na surovinách nešetříme a pracujeme, jak nejlépe umíme. Naše Schminky mají přidanou hodnotu v podobě vnitřního poselství, které stojí hlavně na radosti pro ženy.

Můžete popsat některé unikátní složky nebo technologie, které používáte?

Já miluji všechno, co se třpytí, takže používáme kvalitní perleti ze slídy a skla. Snažíme se jít  co nejméně chemickou cestou. Naší specialitou jsou baked (zapékané) pudry a stíny a kuličkové pudry. Nyní jsme se dali na řasenky, což byla tedy také velká výzva, ale myslím, že naše řasenky jsou už vychytané a odpovídají tomu, co chceme samy používat a nosit.

Jaké jsou vaše plány na rozšíření produktových řad Golden Line a Schminka?

Musím dodělat make-upy, po kterých je velká poptávka. A máme i další plány, ale ty jsou zatím tajné. 🙂

Zaměřujete se na nějaké nové trendy nebo inovace v kosmetice?

Sledujeme trendy v barvách a v texturách, to je rozhodně nutnost. Neusnout na vavřínech. Ale na to mám šikovné kolegyně, já jsem spíš na to vytváření výrobků.

Jaké největší překážky jste musela překonat na cestě k vlastní kosmetické značce?

Největší překážky, ani nevím. Název a rozhodnutí přišlo samo a na pravý moment jsem čekala skoro dva roky.  Na Schmince společně pracujeme druhý rok. Celý projekt je náročný, a to jak pracovně a časově, tak i finančně, ale věříme mu a vzájemně se na cestě podporujeme vždy, když některá z nás propadne malomyslnosti.

Jaký moment považujete za svůj největší profesionální úspěch?

Vyrobila jsem kuličkové pudry a přežila zatím všechny krize včetně covidu. A cením si i pochvaly  kvality od centrály Oriflame před několika lety. Největší radost je ovšem kladná zpětná vazba od koncových uživatelek našich výrobků.

Jaké rady byste dala ženám ve věku 50+, které uvažují o podnikání nebo rozjezdu vlastního projektu?

Tak to je vyloženě špek… Pokud mají sílu a chuť čelit neustále se zvětšujícím nákladům a dalším podnikatelským úskalím, která mne osobně berou dost energie, tak proč ne. Je to opravdu velmi individuální, ale ženy jsou obecně silné a tvořivé bytosti a vesmír máme nyní na naší straně. Držím palce všem kreativním, pracovitým ženám, které mají svůj záměr a vizi.

Jaké to je začínat nebo vést úspěšný podnik ve věku 50+? Cítíte, že věk hraje roli ve vnímání vaší značky nebo vašeho podnikání?

Nevím, jestli je můj podnik úspěšný, rozhodně ale funguje již dlouho a prochází neustálým vývojem. Jasně, že věk hraje roli. Myslím, že jsem dosáhla takové míry zkušeností, že mi to značně usnadňuje profesní život. No a uvnitř se na 50+ rozhodně necítím, trochu to na mne dolehlo až posledních pár let po smrti mých blízkých. A uvědomila jsem si konečnost a už se nechci jen honit, chci pracovat přiměřeně a s radostí a těšit ženy našimi výrobky.

Jak zvládáte balanc mezi osobním životem a (náročným) podnikáním?

Moc nezvládám, práce u mne měla skoro vždy prioritu a jsem zvyklá jí podřizovat svůj život. Mám naštěstí tolerantního partnera a fajn přátele a věrná zvířata. A jak už jsem uvedla předtím, cíleně pracuji na tom, abych zpomalila a vybírala si činnosti, které mne těší a na ně víc směřovala svoji energii.

Máte nějaké konkrétní strategie nebo rituály, které vám pomáhají udržet si duševní pohodu?

Moje strategie je bydlení s brankou do lesa. Nemám televizi a nemám moc signál, takže když cítím, že by se mi zavařila hlava, tak neberu telefony a uklidím se do ticha, maluji mandaly nebo spím.

Mám taky rituál na zatřiďování myšlenek a odevzdávání se do rukou vyšší moci. A děkovací ranní rituál, kdy se dívám na slunce a na nebe, na rostliny, poslouchám zvuky lesa, když jdu nakrmit slepičky přes celou zahradu, a cestou zpět děkuji za nový den, za to, že jsem zdravá, že vidím a cítím tu krásu kolem sebe a je mi dovoleno žít.

 

MUDr. Jana Cibulková je důkazem, že s odvahou a inovativním myšlením je možné překonávat tradiční hranice kariér a tvořit něco zcela nového. Její cesta k zakladatelce kosmetické značky nejenže inspiruje, ale také zdůrazňuje význam neustálého vzdělávání a adaptace. Paní Cibulková se nebojí čelit výzvám a její příběh nás učí, že pravá vášeň a odhodlání mohou vést k neuvěřitelným úspěchům. Její značka nyní stojí jako symbol inovace a kvality, přičemž každý její produkt nese v sobě kousek vědeckého srdce své zakladatelky.

 

Napsat komentář